نوجوانان

24 اکتبر, 2018 - drsayyari

بدون دیدگاه

برنامه غذایی روزانه نوجوانان

سه واحد گروه شیر و لبنیات (هر واحد معادل یک لیوان شیر یا ماست)

دو تا سه واحد گوشت، تخم مرغ و حبوبات (هر واحد گوشت معادل ۳۰ گرم یا یک عدد تخم مرغ و نصف لیوان حبوبات پخته)

سه تا پنج واحد سبزی و میوه ها(هر واحد میوه شامل دو عدد هلو یا یک عدد پرتقال یا یک عدد سیب متوسط، ۲ تا ۳ عدد نارنگی، نصف موز)

چگونه می توان از کفایت تغذیه نوجوانان اطمینان پیدا کرد؟

ثبت مواد غذایی که در شبانه روز مصرف می کند. چه به لحاظ نوع، مقدار، تعداد وعده، عادات غذایی، کیفیت غذا هاو..

پایش رشد شامل اندازه گیری قد و وزن و استفاده از کارت رشد یا روش اندازه گیری توده بدن.

عادات غلط تغذیه ای در نوجوانان

  • خودداری از مصرف گوشت
  • خودداری از مصرف شیر و لبنیات
  • خودداری از مصرف سبزی و میوه ها
  • مصرف بی رویه تنقلات
  • نامنظم بودن وعده های غذایی
  • مصرف غذا های آماده
  • رژیم های غذایی برای جلوگیری از چاقی

در سنین بالای ۱۲ سال توصیه می شود یک عدد ویتامین دی  ۵۰۰۰۰واحدی هر ماه مصرف شود.

drsayyari

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *